tirsdag 16. august 2011

Ny jakt-app til Iphone







Benytter anledningen til å promotere min kjære brors nye prosjekt. Han har i lengre tid utviklet en ny Iphone- applikasjon.
Ideen ble startet da vi i vår satt på Gardermoen og ventet på flyet til USA.
Nå er altså appen en realitet, og er etter min mening blitt en kjempe-app, og den eneste av sitt slag på markedet.



Jeg, og mange med meg, har siden første jakttur skrevet en slags logg fra jaktturene mine, der skutt vilt er notert, bestand, værforhold osv... På denne måten har jeg i dag en flott oversikt over de mange jaktturene jeg har hatt, og også en oversikt over bestandssvingninger i "mine" jaktterreng.
Kort fortalt er formålet med appen å loggføre jaktturer og jaktsituasjoner på en enkel og effektiv måte. I tillegg inneholder appen en rekke andre muligheter.

Eksempel fra rypejakta:
Du kan logge din GPS-posisjon hver gang du er i kontakt med fugl. Jakter du i samme terreng år etter år, og bruker den nye appen, vil du etterhvert kunne få en fin oversikt over hvor i terrenget fuglen oppholder seg.



Bruksområder:


- Loggfør skudd / treff / type art
- Velg blant alle jaktbare arter i norge med utfyllende informasjon pr. art
- Registrer jegere på jaktlaget og se hvem som har størst treffprosent!
- Registrer GPS posisjon i kart og få oversikt over alle jaktsituasjoner i kart - både pr. jakt og totalt.
- Ta bilder på jakta som automatisk legges inn i loggen
- Skriv notater, som værforhold, avstand osv på hver jaktsituasjon

Se statistikk på bl.a:
- Beste jegere
- Nedlagt vilt (Antall og art) gjennom sesongen og totalt
- Treffprosent
- Beste jakttid på døgnet



Den nye appen har fått navnet "Jaktloggen" og er å finne i appstore for 21 kroner.
Test ut appen, og gi gjerne gjerne tilbakemeldinger om forbedringer.




2 kommentarer:

  1. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvarSlett